Понеділок, 04.08.2025, 15:24
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Ольги Киценко

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Професійна діяльність

Головна » Файли » Навчально-виховна діяльність » Програми

Навчальні програми загальні зміни по класам 2016-2017
30.10.2016, 11:25

 

 

 

Загальнонавчальні уміння і навички

Успішністьнавчальної діяльності учнів великою мірою визначається рівнем оволодіння загальнонавчальними вміннями і навичками. До їх складу входять:

●навчально-організаційні (опанування школярами раціональних способів організації свого навчання:посадка учня під час письма. Положення ручки (олівця) в руці під час письма.Розташування зошита на парті під час письма. Рух пальців під час зображення графічних фігур.Рух кисті і передпліччя уздовж рядка в процесі виконання графічних вправ).

  1. загальномовленневі (формування умінь висловлюватися, працювати з текстовою інформацією);
  2. загальнопізнавальні (уміння спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати, застосовувати й перетворювати навчальний матеріал);
  3. контрольно-оцінні (засвоєння учнями способів перевірки та самоперевірки, оцінювання здобутих результатів).

Загальні види загальнонавчальних умінь і навичок функціонують у системі міжпредметних зв’язків і формуються безперервно протягом усього періоду початкового навчання відповідно до можливостей програмового матеріалу з різних предметів та обов’язкового врахування попереднього рівня оволодіння ним.

Пропонований зміст загальнонавчальних умінь і навичок та його розподіл по класах може уточнюватися вчителем залежно від умов і особливостей роботи з певним контингентом учнів.

У кожному наступному класі розвиваються вміння і навички, формування яких відбулося в попередньому.

 

1 КЛАС

Навчально-організаційні вміння і навички:

  1. добирати індивідуальне обладнання для проведення уроку, розкладати його в належному порядку;
  2. включатися в роботу відразу після вказівки вчителя; дотримуватись єдиних вимог до оформлення письмових завдань;
  3. практично розрізняти основні елементи навчальної книжки (обкладинка, корінець, сторінка), користуватися закладкою;
  4. дотримуватися правильної постави під час читання і письма;
  5. співпрацювати в парі.

Загальномовленнєві вміння і навички:

  1. говорити в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу;
  2. зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання за відомою і вільною моделлю, зв’язно (трьома-чотирма реченнями) передавати почуте, побачене;
  3. запитувати про незрозуміле, невідоме тощо;
  4. з повагою звертатися до вчителя, учнів.

Загальні вміння:

  1. виділяти в предметах певні ознаки, розрізняти розмір, форму, колір, смак тощо;
  2. знаходити у двох об’єктів однакові, схожі і різні зовнішні ознаки;
  3. зіставляти групи предметів за однією істотною ознакою, помічати зміни в спостережуваних об’єктах за орієнтирами, вказаними вчителем;
  4. робити (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання;
  5. виконувати завдання за зразком і аналогією.

Контрольно-оцінні вміння:

❖     знаходити фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком і орієнтирами вчителя;

❖     оцінювати свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем (правильно, красиво, що саме; якщо помилився, то в чому, що треба змінити, чого уникати в наступній роботі та ін.).

 

2 КЛАС

Навчально-організаційні вміння і навички:

  • дотримуватися режиму розумової праці під час виконання домашніх завдань;
  • самостійно добирати необхідне навчальне приладдя і підтримувати порядок на робочому місці;
  • орієнтуватися в тривалості праці; виконувати роботу певної тривалості;
  • додержуватись певної послідовності виконання роботи під керівництвом учителя (з чого почну, що зроблю потім, чим закінчу);
  • користуватися підрядковими примітками і словником, дидактичним і роздавальним матеріалом, лінійкою і трикутником;
  • своєчасно готуватися до уроку;
  • переключатися з одного виду роботи на інший;
  • дбайливо ставитися до своїх і чужих речей;
  • співпрацювати у парі, групі.

Загальномовленнєві вміння і навички:

  • зосереджено слухати вчителя й товаришів, говорити не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення;
  • виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;
  • відтворювати послідовність подій і відображених у тексті дій, явищ,

з допомогою вчителя ставити запитання до окремих речень, уривків;

  • виконувати творчі завдання (доповнення, перетворення).

Загальнопізнавальні вміння:

  • виділяти в предметах ознаки та якості, розрізняючи їх за значущістю (головні, постійно притаманні об’єкту, і другорядні, які за певних обставин можуть з’являтися, а за інших — зникати);
  • встановлювати тотожність, схожість і відмінність між кількома предметами;
  • визначати з допомогою вчителя найістотніші ознаки у виконуваній роботі;
  • встановлювати логічну послідовність викладу подій;
  • застосовувати деякі прийоми смислового заучування (встановлювати логічну і часову послідовність);
  • виконувати логічне групування об’єктів (за родовими і видовими ознаками, вилучати «зайве» серед чотирьох-п’яти однорідних об’єктів);
  • виконувати творчі завдання в контексті навчальних завдань і проектів.

Контрольно-оцінні вміння:

  • перевіряти результати праці, своєї і товариша, за орієнтирами, даними вчителем (алгоритмічні приписи, словничок, зіставлення зі зразком тощо).

 

3 КЛАС

Навчально-організаційні вміння і навички:

  1. додержуватись встановленого порядку під час виконання самостійних завдань;
  2. під керівництвом учителя визначати мету роботи і план її виконання;
  3. виконуючи різні види завдань, орієнтуватися у тривалості часу;
  4. тримати в порядку своє робоче місце та навчальне приладдя;

❖     орієнтуватися в методичному апараті підручника (у змістовому навантаженні основних позначень);

❖     співпрацювати у парі, групі, колективі.

Загальномовленнєві вміння і навички:

❖     говорити в належному темпі, дотримуючись інтонування;

❖     слухати читання, розповідь учителя або товаришів з елементами змістового сортування матеріалу, виділяти нові факти, розпізнавати невідоме;

❖     відповідати «своїми словами», ставити запитання до тексту, до пояснення вчителя, товаришам під час опитування, переказувати прочитане, зв’язно й послідовно описувати побачене, почуте;

❖     міркувати взаємпов’язаними судженнями (3-4).

Загальнопізнавальні вміння:

❖     виділяти в об’єктах зовнішні і внутрішні ознаки і якості, розрізняти серед них істотні та другорядні;

❖     порівнювати конкретні об’єкти за різними ознаками (абстрактні за орієнтирами, визначеними вчителем);

❖     робити висновок-узагальнення з допомогою вчителя;

❖     встановлювати послідовність подій та їх причинно-наслідкові зв’язки;

❖     встановлювати зв’язок між причиною і наслідком;

❖     моделювати за зразком і аналогією;

❖     добирати факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй;

❖     висловлювати рефлексивні судження;

❖     виконувати навчальні творчі завдання (доповнення, розширення, зміна тексту, умов проектування тощо).

Контрольно-оцінні вміння:

  1. користуватися способами перевірки, застосовуючи алгоритми й пам’ятки;

❖     контролювати послідовність виконання роботи, її проміжні та кінцеві результати;

❖     висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;

❖     здійснювати взаємоперевірку.

 

4 КЛАС

Навчально-організаційні вміння і навички:

❖     дотримуватись режиму навчальної діяльності, працювати швидко й зосереджено;

❖     планувати роботу на день, тиждень, користуватися довідковою літературою;

❖     оріснтуватися в методичному апараті підручників (розуміти значення всіх символів, кольорових, шрифтових позначень);

❖     розподіляти час для виконання роботи залежно від її мети; цінувати час – власний та інших людей;

❖     приступати до виконання самостійної роботи після обдумування її послідовності;

  1. співпрацювати у парі, групі, колективі.

Загальномовленнєві вміння і навички:

  1. розподіляти чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання;
  2. міркувати взаємопов’язаними судженнями в ході монологічного повідомлення, відтворювати інформацію з елементами логічної обробки матеріалу(виділення головної думки, установлення зв’язку між відомим і новим матеріалом тощо);
  3. спілкуватися під час виконання групових і колективних навчальних завдань.

Загальнопізнавальні вміння:

❖     визначати головне, самостійно робити висновок з поясненням вчителя з тексту;

❖     користуватися порівнянням та аналогією як засобами встановлення нових ознак і якостей об’єкту;

❖     класифікувати і групувати вивчений матеріал, знаходити і пояснювати причинно-наслідкові зв’язки;

❖     доводити правильність певного судження та власної думки;

❖     моделювати і прогнозувати у контексті навчальних завдань;

❖     користуватися прийомами осмисленого запам'ятовування (план, зіставлення, опорні слова);

❖     висловлювати рефлексивні судження;

❖     виконувати навчальні творчі завдання (доповнити задачу, продовжити розповідь, відтворити початок розповіді, запропонувати новий спосіб розв’язання, проектування тощо).

Контрольно-оцінні вміння і навички:

❖     оцінювати якість своєї навчальної роботи;

❖     здійснювати взаємоперевірку;

❖     контролювати послідовність роботи за самостійно складеним планом;

❖     визначати, які судження завжди правильні, а які – тільки за певних умов чи завжди неправильні;

❖     знаходити і виправляти фактичні, логічні й стилістичні помилки;

❖     використовувати засвоєні способи перевірки орфограм, задач, різних навчальних дій;

❖     висловлювати оцінні судження.

 

 


 

Категорія: Програми | Додав: Oljalja220988
Переглядів: 193 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Сайт Ольги Киценко e-mail:ole4ka32387@gmail.com © 2025
uCoz