Вівторок, 28.10.2025, 08:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Ольги Киценко

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Професійна діяльність

Головна » Файли » Самоосвітня діяльність » Методичні наробки

МАЙСТЕР-КЛАС ІЗ ШВИДКОЧИТАННЯ
19.12.2016, 19:40

МАЙСТЕР-КЛАС

ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ КИЦЕНКО О.С.

Тема. Розвиток навичок швидкочитання

Мета майстер-класу:

  • презентація досвіду роботи з проблеми розвитку навичок швидкочитання

Задачі майстер-класу:

  • поглибити знання учасників майстер – класу щодо сутності швидкочитання;
  • забезпечити формування мотивації вчителів до пошуку ефективних шляхів викладання літературного читання для розвитку навичок швидкочитання;
  • вдосконалювати вміння вчителів співпрацювати в групі, здійснювати рефлексію своєї діяльності.

Обладнання:  картки з малюнками, опорні завдання для кожної групи, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, текст для визначення техніки читання, роздатковий матеріал.

План майстер-класу

I. Організація діяльності учасників майстер –класу

  1. Привітання.
  2. Мотивація діяльності учасників майстер-класу. Визначення очікуваних результатів.

II. Основна частина

  1. Входження в тему.
  2. Теоретичне введення.

III. Практична діяльність .Робота в групах .

IV. Підведення підсумків спільної діяльності

Хід майстер-класу

ПРИ ВХОДІ УЧАСНИК ОБИРАЮТЬ СОБІ СМАЙЛИКИ ПЕВНОГО КОЛЬОРУ

I. Організація діяльності учасників майстер –класу

1.Привітання.

Доброго дня,шановні коллеги. Я , Киценко Ольга Сергіївна,  вчитель початкових класів Левківської школи.

2.Мотивація діяльності учасників майстер-класу. Визначення очікуваних результатів.

-Сьогодні ви візьмете  участь у майстер-класі  з проблеми розвитку навичок швидко читання.

    Наша спільна робота допоможе нам окреслити прийоми та методи, які підвищують швидкість читання молодших школярів , створити емоційну, ігрову атмосферу.

А зараз запрошую до співпраці.

3.Перегляд мотиваційного мультфільму

-Згадай, коли ти був дитиною, то все було можливим.

-Ти одягав ковдру на спину і ставав хоробрим рицарем.

- Ти залазив на дерево, і не знав, що можна впасти.

- У тебе була ідея і ти просто втілював її в життя.

- Ти вірив в себе і був здатен на все.

- Але коли виріс, все змінилося…

- Тепер труднощі лякають тебе.

- Ти хочеш почати свою справи, але знаходиш виправдання.

- Ти мрієш про свободу, але боїшся невідомості.

- Ти думаєш про гроші, але заробляєш копійки.

- І якщо раптом у тебе з’являється відмінна ідея

- Ти говориш собі: «Я поки що не готовий»

- Ти в усьому сумніваєшся

- А через рік ти дізнаєшся про те, що хтось втілив твою ідею у життя

- І ти думаєш: чим я відрізняєшся від нього

- Тільки те, що він діє

- Він втілює свої ідеї в життя

- Так згадай себе дитиною.

- Згадай час, коли ті діяв всупереч небезпекам і заборонам

- Тоді, давно, коли ти вірив в себе.

- Це ніколи не пізно.

- Ти ВСЕ МОЖЕШ.

- ДІЙ ЗАРАЗ.

ВПРАВА «СНІГОВА КУЛЯ»

   Учасники  по черзі називають своє ім’я, дода­ючи слово-прикметник, що їх характеризує прикметник має починатися з тієї самої літери, що й ім’я (наприклад: Олег — охайний, Сергій — серйозний, Ма­рійка — марносмішна). Кожен наступний учасник починає свою промову, називаючи імена й прикметники, дібрані попередніми учасниками, й тільки після цього називає своє ім’я і прикметник.

II. Основна частина

1.Презентація досвіду роботи

Вправа  «Методична  скарбниця»

Мета:  популяризувати  досвід  роботи  вчителя.

Обладнання:  презентація  досвіду  роботи  з  теми  «Розвиток навичок швидкочитання»

-Навіщо розвивати швидкість читання?

 

СЛАЙД 1  Швидкочитання — це набір методик, що допомагають збільшити швидкість читання, а також підвищити відсоток інформації, яка залишається у пам'яті людини після прочитання тексту..

Головна причина, по якій слід розвивати навички швидкочитання, - підвищення сприйняття інформації. Нас постійно оточують різноманітні повідомлення, і досить важливо, щоб ми встигали вчасно сприймати і запам'ятовувати їх. І якщо сприйняття звукової та візуальної інформації відбувається досить швидко і розвинути цей навик практично неможливо, то сприйняття текстових повідомлень відбувається досить повільно і безпосередньо залежить від нашої швидкості читання. Саме тому слід розвивати навички швидкочитання, причому робити це потрібно не тільки дорослим, але й дітям. І саме тому швидкочитання для дітей - досить потрібний навик.

    До того ж процес цей розвиває пам'ять і увагу. Достовірно відомо, що чим більше людина читає, тим він грамотніше і розвиненіша. А для того щоб читати багато, потрібно вміти читати швидко.

СЛАЙД 2 Швидкочитання - це читання більш 300 слів на хвилину.
Дитині-школяру необхідно оптимальне читання.
Це читання зі швидкістю розмовної мови, тобто в темпі від 120 до 150-ти слів за хвилину. Саме до такої швидкості пристосувався за багато століть артикуляційний апарат людини, саме при цій швидкості досягається краще розуміння тексту.

 СЛАЙД 3-4  Цікаво, що великі письменники, наприклад, М. Горький, читав 600 слів на хвилину. Найбільша швидкість читання зафіксована в американського президента Дж. Кеннеді - близько 2000 слів на хвилину. У деяких зарубіжних фірмах не беруть на керівну роль фахівця, якщо він читає менше 400 слів на хвилину.

СЛАЙД 5  Оптимальне читання - це читання зі швидкістю розмовної мови, тобто в темпі від 120 до 150-ти слів за хвилину.
Середня техніка читання дорослої людини – 150-200 слів за хвилину.

 Кількісні показники темпу читання вголос (для розвитку темпу читання)

Формуючи навички читання, не варто надавати перевагу якійсь одній із технологій, необхідний тісний взаємозв’язок. Усвідомленість залежить від правильності й виразності читання; правильність – від темпу і усвідомленості; виразність – від усвідомленості, правильності, темпу. Навчити читати дитину швидко й усвідомлено дуже важливо, адже читання є основою всіх наук.

СЛАЙД 6 Основою роботи над удосконаленням навичок читання вважаю:

  1. Формування звуковимови (за О.Хорошковською працюю за такими напрямками:
  • засвоєння учнями основних норм української літературної вимови;
  • постійне збагачення й активізація словникового запасу учнів;
  • формування граматичних умінь (на практичних вправах);
  • розвиток діалогічного і монологічного мовлення.

2. Доведення до автоматизму певних навичок – складових техніки читання (за технологією Б.В.Динги вчу дітей читати за допомогою таблиць).

3. Систематичність тренувальних вправ. (Не довготривалість, а частота тренувальних вправ.Людська пам’ять краще пам’ятає те, що з’являється періодично, а не постійно перед очима. Тобто тренуватися читати краще часто, ніж читати 1-2 години без відпочинку).

4.Проведення самозамірів читання.

- І зараз ми перейдемо до практичної частиниі спробуємо розвинути свою швидкість читання. Для цього ми спочатку визначимо свою техніку читання. Пам’ятаємо, що норма читання дорослої людини – 150-200 сл/хв.

IІІ.   ПРАКТИЧНА  РОБОТА

  1. Об’єднання в групи  

ВПРАВА  «КОЛЬОРИ»   

Мета:  підготувати  учасників  до  успішної  діяльності;  створити  комфортну  атмосферу,  гарний  настрій;  сприяти  згуртованості  групи.

Обладнання:  картки - смайлики  різного  кольору:  червоний,  синій.

Хід  вправи:

Всі  учасники  вибирають  картку  певного  кольору.

-  Коли ви заходили, то кожен з вас обрав картку певного кольору. Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій;  синій колір  - душевний підйом. З таким настроєм ви сьогодні прийшли на  майстер-клас.

Але картки нам також допоможуть об'єднатися у групи для подальшої роботи (об'єднання у групи учасників)

2. «ЧИТАЛОЧКИ -РОЗШИРЯЛОЧКИ» - збільшує кут зору людини, що дозволяє швидше читати (найбільший кут зору зафіксований у водіїв)

3.  РОБОТА З ТЕКСТОМ: Л-ПІДКРЕСЛИТИ, Т- ОБВЕСТИ КРУЖЕЧКОМ,  О  - ПОСТАВИТИ КРАПОЧКУ 

4.РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ (таблиці)

5. РОБОТА ЗІ СКОРОМОВКАМИ

6. СКЛАДАННЯ РОРЗПОВІДІ ЗА МАЛЮНКАМИ

Учасники  малюють по черзі образи, що доповнюють загальну картину. Придумують сюжет і розвивають їх.

ІV.   ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

1.Рефлексивна  вправа  «Мікрофон»

Мета:  висловити  оцінку  учасників  щодо  участі  їх  у  тренінгу;  виявити  рівень їх  професійної  майстерності.

Обладнання:  мікрофон,  картки  з  висловлюваннями

Хід  вправи:

«Майстер»  пропонує провести рефлексивну вправу “Мікрофон”, в ході якої слухачі майстер-класу висловлюють свою оцінку відвіданого тренінгу, свої професійні наміри:

 “Я сьогодні зрозумів...”;

 “Я мав змогу ознайомитись з досвідом...”;

 “Я мав можливість порівняти...”;

 “Я дізнався ...”;

 “Я засвоїв...”;

 “Я спробую використати (запровадити) ...”;

 “Використання ідей освоєного досвіду дозволяє ...”

  1. Вправа  «Побажання»

Мета:  висловити  побажання  щодо  участі  їх  у  тренінгу; 

Обладнання:картки  з  назвою  вправи

Хід  вправи:

«Майстер»  пропонує провести вправу “Побажання”, в ході якої  учасники  на  картках  висловлюють свої  побажання.

  1. Перегляд позитивного мультфільму

-Підводячі підсумки нашого майстер-класу, хочу побожати вам успіхів, наснаги і, найголовніше, бажання – бажання творити, бажання працювати і бажання досягати нових вершин. 

Категорія: Методичні наробки | Додав: Oljalja220988
Переглядів: 438 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Сайт Ольги Киценко e-mail:ole4ka32387@gmail.com © 2025
uCoz